AMERİCAN GANGSTER



Şimdi efendim, filmimizde, Denzel Washington var, bir türlü ısınamasam da, başkalarınca takdir toplayan Russell Crowe var, yönetmen koltuğunda Ridley Scott var, ama lezzetli bir film yok...


New York’un önde gelen suç patronlarından birisinin şoförlüğünü yapan Frank Lucas’ın varlığından patronu ölene kadar hiç kimsenin haberi yoktur. Ancak patronunun aniden ölümü üzerine kendi imparatorluğunu kurmak ve Amerikan Rüyası’nın kendine özgü versiyonunu yaratmak için gereken açık kapıları keşfeder ve kolları sıvar. Frank Lucas, zekâsı ve katı çalışma ahlâkı sayesinde kısa sürede Harlem bölgesindeki uyuşturucu ticaretinin kontrolünü eline geçirir.



2007 yılı yapımı bir film American Gangster. Gerçek bir suç kişisinin, Frank Lucas’ın yükselişini anlatıyor. Ama benim gözümde ne hikaye, ne oyuncular filmi kurtaramıyor. 5 saatlik bir filmmiş de, 'hadi şunu 157 dakikaya indirelim 'deyip makaslanmış ve bu arada, ' e bu ne şimdi?' duygusu yaratmış bir film izlenimi yarattı bende.

'Ben Amerika gibi özgür bir ülkede yaşıyorum, polisimin pisliğini de ben gösteririm' gibi bir tür cesur olduğu izlenimi yaratmaya çalışsa da yönetmen, az elini korkak alıştırıp iyi polis de koymuş filme mesela. Yemeyiz biz Scott...Hele esas polis rolünde Russell Crowe nedense olmamış. Ama söylemiştim zaten, ben bu adama pek ısınamadığımdan da olabilir bu izlenimim. Ama yok ya,olmamış...

Hayır , ben bir gangster filmi çekeceksem, bunu büyük beklentiler yaratarak paketleyeceksem, en azından Godfather'la kıyaslatma becerisini gösteririm.
Kıyaslamak bile gereksiz bence.

Çok mu fena harcadım acaba?

En iyisi siz bir izleyin, bakın bakalım haksız mıyım? Haksızsam da söyleyin...

0 yorum: