BİR RÜYA İÇİN AĞIT- REQUİEM FOR A DREAM




2000 yılına ait bir film, Requiem for a Dream. yönetmeniDarren Aronofsky. Bu Filme, amerika'da denetleme kurulu tarafından nc-17
(17 yaşından küçükler izleyemez) ibaresi
konulmuş ve yönetmenden bazı bölümleri kesmesi
istenmiş. yönetmen, çalıştığı stüdyonun da desteklemesiyle filmin etkisini azaltacağı gerekçesi ile kesme işlemini reddetmiş. Film ,"not rated"
ibaresiyle sınıflandırma dışı gösterime girmiş. bu durum, filmin sınırlı sayıda salonda gösterime girmesine, ticari başarısının düşmesine yol açarmış. ve fekat film, bir kült film olmayı başarmış.

trajik, izlemesi güç, sarsıcı, ağır bir film Requiem for a Dream. İnsanı izlerken içeride bir yerde sıkıştıran, uffff, dedirten, karaktere kızdıran, sonra karakteri sarıp sarmalamak isteten... ilginç olacak bu film için bu yazacağım şey,ama güzel bir film.
sanat ne karmaşık bir şey. en aşağı türden dürtüleri bile konusu kıldığında,' güzel' olarak duyumsatabiliyor.

filmin resmi tanıtım sitesinin linki de budur. sitenin çok ilginç dizayn edilmiş olduğunu da ekleyeyim.






tüm oyuncular çok iyi, ya da filmin etkileyiciliği tek tek oyuncuları algılamamı güçleştirdiğinden, bütünü beğendim diyelim. ama, annemi ne kadar çok sevdiğimi bana film boyu düşündürten,Ellen Burstyn , mükemmel.

bunun dışında, Jennifer Connely, Jared Leto,,Marlon Wayans canlandırdıkları karakterlerle benim film karakterleri belleğimde özel yerler kaptılar.afferin onlara.

veee, en önemlisi, filmin etkisini artıran başarılı unsurlardan biri de filmin tema müziği. kapanışı ona ayırıyorum bu yazıda.


0 yorum: