ARZUNUN KANATLARI- DER HİMMEL ÜBER BERLİN



Wim Venders'in 1987 yapımı filmi. Wings Of Desire adıyla da bilinen bol ödüllü bir film.
Hoş, ödül almamış olsaydı da, ben yine çok beğenirdim. Sinemanın sanat olduğunu hatırlatan bir film öncelikle. Siyah- beyaz'dan renkli sahnelere geçerek anlatıma eklenen katmanlar, melekler ve insanlar, insan olmayı seçen melek, tutkulu bir aşk , kah çıkarım gökyüzüne seyrederim alemi,kah inerim yeryüzüne seyreder alem beni, muhteşem görüntüler...

Film boyunca meleklerin duyduğu içseslerle sıradan insan dertlerine tanıklık ederek sıradan olanın tekliği, özelliği üzerinde düşünmek, takılıp geçen bir duaya kafanı takıp, oldu mu acaba istediği bu kişinin diye dertlenmek...

Yani,çok güzel bir film.

Bir önceki post'ta başrolde Paris var demiştik değil mi? Bu filmin de başrolü, Berlin'e verilmiş. Üstelik izlerken kulağa takılan Türkçe cümleler, pat diye karşına çıkan 'Karlı Kayın Ormanı ' ezgisi, gözüne takılan gıda pazarı tabelasıyla Berlin'de dolaşmak çok da eğlenceli hale geliyor .

Melek Damiel rolünde, Bruno Ganz ;aşık olduğu Marion rolünde,Solveig Dommartin ; melek Cassiel rolünde, Otto Sander ve Peter Falk rolünde, Peter Falk:)

Filmin bir sürprizi de, siziNick Cave'in canlı performansına götürmesi.

Bir de küçük not: Bu filmin Hollywood cover'ı da var. Bilinen bir film. Meg Ryan ve Nicholas Cage'in başrollerinde oynadığı City Of Angels. Ben onu da beğenmiştim, ama o zaman der himmel über berlin'i izlememiştim:)

Buyrun fragman:

0 yorum: