CANDY




2006 yılı yapımı, Neil Armfield tarafından yönetilmiş, Candy.

Yakınlarda edinip izledim filmi ve ben izlerken başrol oyuncularından Heath Ledger artık hayatta değildi. E, az zorlasan annesi yaşında olacağın bir insanın gencecik ölümünü bilip de onu kanlı canlı karşında görünce gereksiz hissiyata kapılarak film seyrettiğimi de onun sayesinde öğrenmiş oldum:)Yaşlanıyorum ben ya... - Şimdi kontrol ettim, yok yahu, annesi olamazmışım. Ama olsun, yaşlanıyorum ben:)- Diğer başrol oyuncumuz, ki Candy o aslında, Abbie Cornish . Bir de yanlarında garantili oyunculuk açısından, çok da detaylı olmayan rolünü bile bize gayet detaylı gösteren Geoffrey Rush var.

Film aslında, daha önce yazdığım Requiem For A Dream' e pek çok yönden benziyor. Yine bağımlılık konumuz, hem bir insana hem de maddeye. Yine iki güzel genç insan, yine önce çok mutlu olmak, sonra dibe vurmak falan. Bu açıdan diğerini görmüş biri olarak Candy'e ' çok güzel' demem olanaksız. Çünkü, Requiem For A Dream benim için diğerlerini ölçmede kullanacağım film kategorisindedir. Ona benzeyen diğerleri de ona ne kadar öykündükleri bakımından değerlendirilebilirler benim için. Yine de izledim, izlerken etkilendim Candy'den de. Bu da başarısıdır herhalde bir filmin. Bir de ikide bir aklım diğerine kaymayıverseydi.

Bu filme ait bir fark olarak, yönetmenin, senaristin hikayeyi Dante'nin İlahi Komedya'sına gönderme yaparak kurgulamış olmaları söylenebilir. Film üç bölümden oluşuyor:'Cennet- Dünya - Cehennem' . Bağımlılığın hangi faslının hangi bölümde anlatıldığını tahmin etmek hiç zor değil değil mi?


şimdi fragman o zaman. Yalnız açıklama yapmalıyım. Siz bakmayın fragmanın diline, film Avustralya yapımı ve de ingilizce. başka bulamadım da:)

2 yorum:

  EKMEKÇİKIZ

28 Kasım 2008 23:17

Bu film benim sebepsiz tutulduğum, filmlerdendir.
Aslında, koca bir sebep var; Heath Ledger!
Geçen yaz koca şehirde tek sinemada gösterildiğinde izlemiştim.
Acı, ama, güzel filmdir.

  depo

29 Kasım 2008 10:08

acıdır evet, güzeldir evet, kız da oğlan da çok bebek, çok saklanası, sarılıp sarmalanası tiplerdir, evet.
ve fekat, izlemediğini bildiğim requiem for a dream'i vereceğim sana. bir de ona bak derim ben. ama sanki vardı da sende, izlememiş miydin? bilemedim şimdi.