MAMMA MIA


Masmavi bir Akdeniz hikayesini, üstelik Abba'nın şarkılarının sözleriyle tastamam oturtarak, yani biçilmiş elbiseye bedeni sıkıştırmaya çalışarak, üstelik de bunu gayet başarılı yaparak aktaran bir film Mamma Mia...2008 yılı yapımı. Aslında çok uzun süredir sahnelenen aynı adlı müzikalin sinemaya aktarılmış hali bu film. Müzikalini izlemedim, ama izleseydim de sanırım filmi tercih ederdim. Çünkü hiçbir dekor, o akdeniz adasının yerini tutamazdı gibi geliyor. Once filmi için yazdıklarımın arasında, 'müzikallerin o birdenbire hiç sebep yokken şarkı söyleyen insanlar barındıran kurgularını sevmem' demiştim. Kendimle çelişmek pahasına, tam da o sevmediğim kurguyu barındırmasına rağmen, ABBA'nın yüzü suyu hürmetine, bu müzikal filmi çok sevdim diyeceğim. Bu arada, bizim türk popçuları bir odaya doluşturup ' Bakın arkadaşlar, şarkı sözü budur. Dinleyin şimdi sabaha kadar.' demek isteğiyle de yandım tutuştum bir kez daha o güzelim şarkı sözlerini yudumlarken.

Yönetmen, Phyllida Lloyd. Eğlenceli, sevimli bir hikaye ile, Abba'nın şarkılarını o hikayenin içine oturtmayı başaran ise, Catherine Johnson.


Hikayesini herkes biliyordur, ama bir de ben kaydını düşeyim:Annesi ile birlikte bir Yunan adasında yaşayan ve evlilik hazırlığında olan Sophie, babasının kim olduğunu bilmemektedir. Ancak, rastlantı ile annesinin eski günlüklerini bulur. Annesinin kendisine hamile kaldığı dönemde ilişki içinde olduğu üç adamı, muhtemel baba olarak düğününe davet eder. Bundan sonrası komedi, romantizm, şarkı, dans eşliğinde gelişir gider...

Kadın yönetmen, kadın senarist, çocuğunu babasız büyüten bir kadın ana karakter, yani erkekleri epey harcayan, kadınları, onların dayanışmasını, becerisini, dostluklarını ise öven bir bakış açısına sahip film. Olabilir, bence mahsuru yok.

Filmin başrolünde, Meryl Streep var. Ne kadar güzel yaş almış bir kadın. Onun açısından,' hadi azıcık eğleneyim.' düşüncesiyle çekilmiş bir film bana kalırsa. Oynadığı bir sürü rol ile kıyaslandığında bu kolay bir rol onun için. Çok da başarılı. - Ne diyorum ben yahu, başarılı falan. Meryl Streep'i başarılı buldum iyi mi:)- Şu yaşında suratını yamultturan Nicole Kidman'ı düşündüm bir ara. Güzelleşeyim derken, oyuncunun en önemli malzemesi olan yüzünü yamulttu kadın. Bir de Meryl'e bak. Yaşlanmış evet,ama bizi kandırmıyor. Yüzüne saygı duymalı oyuncu. Onun her çizgisinin, her mimiğinin hakkını vermeli.

Neyse, diğer oyuncularımız,şarkı söyleme sahnelerinde pek bir zorlanan, ama afferin, yine de cesurca müzikal yapmaya çalışan OO7'miz Pierce Brosnan 'ımız; biz onu pek bir romantik, içine kapanık, Mr.Darcy bilirdik,burada ise bir baba adayımız olan Colin Firth'imiz; Ve hikayesi havada kalmış gibi duran baba adayımız , Karayip Korsan babalarından,Stellan Skarsgård 'ımız var.Kadınlar cephesinde, Sophie rolünde, Amanda Seyfried, Donna'nın iki dostu olarak da, Julie Walters ve Christine Baranski var. Ah, bir de damat var tabii genç oyuncu kontenjanından,Dominic Cooper .

Şimdi minik notlar:

- Filmde kullanılan şarkıların listesi şöyle:

1. Honey honey
2. Money Money Money
3. Mamma Mia
4. Dancing Queen
5. Our Last Summer
6. Lay All Your Love On Me
7. Super Trouper
8. Gimme Gimme Gimme
9. The Name Of The Game
10. S. O. S
11. Does Your Mother Know
12. Slipping Through My Fingers
13. The Winner Takes It All
14. When All Is Said And Done
15. Take A Chance On Me
16. I Have A Dream

-Filmde,bu şarkılar içerisinde en çok,' The Winner Takes It All''u sevdim. Sahnenin duygusunu ve ilişkinin karakterler tarafından nasıl yaşandığını, bitirildiğini çok başarılı bir biçimde aktarmaya yardımcıydı bu şarkı kullanıldığı yerde . Bir de Meryl Streep bu şarkıda çok iyiydi.

- Colin Firth'ün bir eşcinsel rolü oynamasına hiç itirazım yok, ama bari canlandırmasına izin verecek sahneler koysalardı filme. Bir acaip kılıklı rocker teenager hali göründü filmde, bir de birden bire yakayı bağrı açıp ıslak ıslak dans eden hali. Olmamış yani, bari oynatsalarmış adamcağızı. Montaj masasına mı kurban gitti acaba diye düşündüm film bitince. O oynamıştır yoksa.

Ve son olarak, bir depo klasiği, buyrun efendim fragman...












6 yorum:

  şule

16 Aralık 2008 18:21

ben filmi seyrettigim agustos ayindan beri mamma mia diye sayikliyorum. cok guzeldi. hepsi birbirinden iyiydi oyuncular. ama meryl streep anlatilmaz yasanir bir performans sergiledi. hele de winner takes it all'da. agladim ben. nasil guzel bir yorumdu o..nasil guzel sozler...

  EKMEKÇİKIZ

16 Aralık 2008 23:47

Şule'ye aynen katılıyorum, zaten birlikte seyretmiştik.:))))

Bu arada bir sorum olacak, Nicole yüzüne ne yapmış? ben uyurken neler oluyor?

Hamiş: Bu blog gün geçtikçe süper düper oluyor. Söyleden geçemeyeceğim.:)))

  EKMEKÇİKIZ

16 Aralık 2008 23:48

Bir de düzgün yazı yazabilsem.

Söyleden değil söylemeden, yaneee...
:)

  depo

17 Aralık 2008 18:22

şulecim ve ekmekçikızcığım, bu filmi ikinizden de te o zamanlar dinlemiş, okumuş, merak etmiş idim. az bile yazmışız türü bir film benim içinde. ve evet, meryl streep'in katkısı filme bizi etkileyen bence. bir başka sıradan oyuncu olsaydı, ' güzeldi' der geçerdik :)

ekmekçikızcığım şyrada burada okumuş değilim nicole'un kendine ettiğini. izlediğim son filmlerde veya medyaya ulaşan resimlerde dudak kısmını bir garip etmedi mi o? bence yaptırdı bir şeyler, ve iyi olmadı oyunculuk adına. bir de zuhal olcay'a bozulmuştum tv'de rastlayıp. o da şişirtmiş dudağını:( bu yani, bir şey yok:)
bir de , rahat ol allasen, yaz yanlış yazzzz:)hani, sen bari yapma yane ;)
ve de ayrıca, :)))))) teşekkürrrr ederiiim:)

  uçuşuk

25 Aralık 2008 10:13

tavsiyen üzerine gittim aldım canım ve son zamanlarda izlediğim filmler içinde bence en güzeliydi... hayat doldum, mutluluk doldum, artık her karamsar anımda açıp izlerim... :)

  depo

26 Aralık 2008 20:04

ben de geçenlerde canım sıkkınken bir daha izledim. ne gam kaldı ne tasa honey honey:)